Bakgrund

Tillsammans blir vi större

Brandon är ett resultat av två bolag som ser nyttan med att bli större i förhandlingar med tillverkare. Målgruppen är alltså endast fabriker och andra producenter. 

Tillsammans så har Brandon försäljning i så gott som hela Europa med en gedigen expertis i att maximera försäljning i butik.

 

Mitt uppdrag

Mitt uppdrag var att ta fram en presentation för företaget som främst kommer användas vid förhandling med fabriker samt en ganska enkel grafisk profil.

Jag började med att intervjua ägarna och kom ganska tidigt i projektet fram till att kommunikationen ska handla om att Brandon är trygga för tillverkarna att satsa på. Det ger Brandon bra förhandlingsläge vid förhandlingsbordet. Så all storytelling syftar på att övertyga mottagaren om att Brandon är stora, trygga och kunniga i att få ut produkter på marknaden.

Resultat

Nu har våra inköpare en mer genomarbetad story när de möter producenterna. För mig var det viktigt från början att se till att hålla en röd tråd genom kommunikationen för att visa projektägarna hur tydligt det kan bli om man gör det enkelt.

Är väldigt nöjd med logotypen och budskapet om gemenskap i detta varumärke. Tillsammans med Brandon kommer fabrikerna sälja fler enheter.